Indkøbskurven
0 varer i kurven. 0,00 DKK ekskl moms

Handelsbetingelser
 
Jysk Firmatøj ApS henvender sig udelukkende til B2B-markedet, d.v.s. virksomheder,
organisationer samt den offentlige sektor. 

Vareprøver
 
Vareprøver faktureres til styk pris. Ved den endelige ordre eller returnering af vareprøver fremsendes en kreditnota.
 
Ordrebekræftelse
 
Efter bestilling af varer fremsendes en bindende ordrebekræftelse.
 
Der tages forbehold mod force majeure – herunder strejke, lockout, krig, brand, samt materiale og fabrikationsfejl, ethvert forhold, der skyldes transportvanskeligheder og/eller mangel på materialer som skyldes Jysk Firmatøjs underleverandør. Disse forsinkelser berettiger ikke køber til at ophæve købet.
 
Priser
 
Alle priser er ekskl. moms.
 
Vi tager forbehold for opdateringsfejl - herunder f.eks. forkerte priser eller andre tekniske oplysninger, samt forbehold for trykfejl og ændringer i tekst og priser.
 
Der tages forbehold for kursændringer, fra tilbudsgivningen til faktureringen.
 
Startomkostninger
 
Startomkostningerne er pr. farve pr. logo. Priserne afhænger af type af produkt, ligeledes om det drejer sig om broderi, tryk eller gravering.
 
Prøvetryk/broderi/gravering samt genbestilling heraf: Spørg om pris.
 
Betalingsbetingelser
 
Betalingsbetingelser er 8 dage netto, medmindre andet er aftalt.
 
Alle ordrer faktureres på tidspunkt for levering.
 
Ved førstegangsordre skal betalingen ske forud ved en bankoverførsel. Vi gør opmærksom på, at ordren først igangsættes efter godkendelse og betaling.
 
Offentlige institutioner kan dog allerede opnå kredit (8 dage netto) ved første køb. Der faktureres via EAN-nr.
 
Reklamation
 
Eventuelle skader og manglende kolli, skal omgående påtales overfor den, der transporterer varen, eller direkte til Jysk Firmatøj.
 
For ændringer/fejl, som køber ikke har rettet i den godkendte korrektur, hæfter køberen alene for.
Der ydes 2 års reklamationsret, hvis der er materiale- eller produktionsfejl ved varen, som medfører, at varen ikke fungerer korrekt.
 
Reklamationer på grund af mindre afvigelse i trykfarver imødekommes ikke. Der ydes ingen garanti for farvens mulighed for afsmitning eller lysægthed.
 
Evt. reklamation skal ske skriftligt indenfor 14 dage efter afsendelsesdatoen. Returvarer accepteres kun efter forudgående aftale. Der er ikke returret på varer, der er personaliseret.
 
Såfremt en reklamation er accepteret af Jysk Firmatøj, og varerne genleveres enten delvis eller helt uden beregning, skal de reklamerede varer returneres til Jysk Firmatøj.
 
Oplysninger ved online betaling
 
Ved indtastning af dankort- eller kreditkort-oplysninger ved online betaling, har vi på intet tidspunkt adgang til dine følsomme dankort- eller kreditkort-oplysninger. Beløbet trækkes først via kundens betalingskort, når der er garanti for, at de bestilte varer kan leveres.

Returvarer

Varer købt med tryk, gravering eller broderi hos Jysk Firmatøj kan ikke byttes eller returneres. Efter fremsendelse af bekræftelse er det ikke muligt at annullere ordren.

Leverede varer uden tryk, gravering eller broderi, eksempelvis vareprøver, tages kun retur efter forudgående aftale og kun i original og ubrudt emballage og indenfor 14 dage efter modtagelsen.

Reklamationsret

Varer købt ved Jysk Firmatøj kan ikke byttes eller tages retur medmindre varerne er defekte.

Ekspeditionsgebyr
 
Som udgangspunkt opkræver vi intet ekspeditionsgebyr ved handel på hjemmesiden. Såfremt Jysk Firmatøj pålægges ekspeditionsgebyrer fra egne leverandører eksempelvis ved at plukke få varer på lagerne, vil vi tage kontakt til kunden for godkendelse af ekspeditionsgebyret.
 
Miljøtillæg
 
Alle ordrer pålægges et miljøgebyr på 1,9 % af ordresummen, inden tillæg af fragt og moms.
 
Levering
 
Leveringerne sker ved brug af vores leverandørers distributionsvirksomheder. Ved afsendelse fra Jysk Firmatøj med Danske Fragtmænd.
 
Leveringer til virksomhedsadresser er leveringsstedet kundens adresse, ab fabrik, medmindre andet er aftalt.
 
Leveringer til privatadresser kan kun se ved forudgående aftale. Er der aftalt, at forsendelsen leveres f.eks. ved hoved dør uden kvittering, er dette for købers egen regning.
 
Leveringstiden fremgår af Jysk Firmatøj tilbud eller ordrebekræftelse. Angives der en bestemt dato for levering, er denne alene at betragte som en vejledende dato. Jysk Firmatøj skal være berettiget til at foretage levering tidligere end angivet, medmindre andet skriftligt aftales.
 
Forsinkelser i korrekturfasen (skitse for logoplacering) kan medvirke til forsinkelse af levering.
 
Levering sker ved Jysk Firmatøjs overgivelse af varerne til kunden eller en i dennes interesse antaget fragtfører. Ved levering overgår risikoen for det leverede til kunden. Dette gælder også i tilfælde, hvor Jysk Firmatøj har arrangeret fragten for kunden.
 
Der tages forbehold for at ordrer, hvor der skal tryk eller broderi på varen, kan der forekomme en leveringsafgivelse på +/- 10 % i forhold til det antal, der er bestilt.
 
Fragtpriser
 
Fragt: Ab lager.
 
Fragtprisen bliver iberegnet den endelige faktura.
 
Ved handel på hjemmesiden tillægges ordresummen 8 % i fragt inden tillæg af moms.
 
 
Retningslinjer for opsætning til tryk / broderi
 
Ved tryk / broderi leveres logofiler som digitalt materiale, og logoets pantone-farver oplyses.
 
Filtyper: Vektoriseret EPS eller AI (Adobe Illustrator) – alt andet efter aftale.
Alt materiale skal leveres i høj opløsning. (Min 200 dpi)
 
Vi tilbyder også at rentegne logo ud fra eksempelvis tegning. Evt. redigering / rentegning af fremsendt materiale vil blive faktureret ud fra en timepris på kr. 600,- pr. time.
 
Filer e-mailes til: miam@jyf.dk
 
 
Tryk, broderi og gravering
 
I forbindelse med tryk, broderi og gravering skal man være opmærksom på at:
 
- På metalartikler anbefales gravering, da tryk kan slides eller kradses af.

- Ved broderi og tekstiltryk kan ikke garanteres en 100 % farvenøjagtighed.

- Det kan ikke garanteres, at lyse trykfarver er helt dækkende på mørke tekstiler. Dog vil vi altid bestræbe os på den bedste løsning og informere kunden, såfremt der skulle være en årsag dertil.

- Transparente artikler kan få trykfarverne til at virke lysere.

- Ved fejltryk på varer leveret af kunden erstattes kun trykket.

- Vedr. lyse tryk på mørke polyestertekstiler fx softshell-jakker anbefaler vi transfertypen colorstop, da dette hindrer gennemblødning på trykket af overskudsfarve fra jakken.

- Ved selvleveret tøj er Jysk Firmatøj ikke ansvarlig for produktets/tøjets evne til at tage imod trykket.

- Evt. udlevering af stingprogram til broderi vil pr. broderi koste kr. 250,- ekskl. moms
 
Vi anbefaler, at tekstiler med tryk vaskes ved max 40 grader med ydersiden indad, og at tøjet ligeledes kun tørretumbles med ydersiden indad. 



Eventuelle indsigelser mod disse betingelser skal ske skriftligt til:
 

Jysk Firmatøj ApS
Ny Nibevej 2A
9200 Aalborg SV



 

Misbrug af www.wiebenhartmann.dk vil blive politianmeldt.